Lukáš Polach, zakladatel Buildira
Brněnský investor Hlavenka zakladateli Buildira Lukáši Polachovi (na úvodní fotografii) věří. „Buildiro má hlavu a patu a je to určitá přidaná hodnota pro trh. V oblasti stavebnictví je obrovská roztříštěnost a dělá se to postaru. Myslím si také, že je to dobrá příležitost. A Lukáš je kluk, který na tom vyšívá řadu let, je extrémně vytrvalý a dělá to s obrovskou vůlí. Věřím, že to prostě dá,” odpověděl na dotaz StartupJobs Newsroom investor, který si podporované projekty velmi pečlivě vybírá. Velkou přidanou hodnotou podle Hlavenky je i Polachova výborná znalost britského trhu. Hlavenka už částku do sbírky přislíbil, její výši ale ani jedna strana zatím nezveřejňuje.
A podobně argumentuje také výkonný ředitel SFG holdingu Michal Dědek. „Týmu Buildira kolem Lukáše Polacha věřím, protože má zkušenosti ze zahraničí a firma je zvyklá fungovat globálně. Do Buildira jsem investoval, protože spojení e-commerce a stavebnictví je trendy. Sektor stavebnictví je mi navíc blízký,” řekl redakci Dědek. V agregátoru vidí podle svých slov obrovský potenciál s rychlou expanzí na světový trh. SFG Holding přispěl k dosažení cílové částky 175 tisíci liber.
Výkonný ředitel SFG holdingu Michal Dědek
Digitální tržiště Buildiro funguje jednoduše. Stavební firma si vybere, jaký materiál a nářadí potřebuje, a ihned zjistí, ve kterých obchodech je k dispozici.
Lukáš Polach začal o on-line platformě přemýšlet, když si před lety s kolegou založil ve Velké Británii stavební firmu. Chtěl celý postup online i offline nakupování materiálu pro profesionální zákazníky zefektivnit i zlevnit, nehledě na značku a dodavatele, a především jim ušetřit čas. Sám věděl, jak náročné je shánět stavební materiál po rozlehlém Londýně. Zároveň zjistil, že stavebnictví je v oblasti digitalizace velmi pozadu, a ucítil příležitost, kterou posléze utvrdila koronavirová pandemie. Právě díky ní Polachův byznys enormně vzrostl.
Polach sice s platformou působí na britském trhu, rozjel ji a řídí ale z Brna. Buildiro mimo jiné vybere stavební firmě nebo řemeslníkovi materiál z několika obchodů, ideálně v dostupné vzdálenosti. Podle Polacha jde o to nabídnout co nejdostupnější seznam materiálu, aby nemusel shánět a zdlouhavě dostupnost zboží zjišťovat.
Součástí partnerského programu Buildiro je v Británii už více než padesítka předních britských dodavatelů, jako například B&Q, Wickes, Mano Mano UK, Robert Dyas či Travis Perkins.
„Věříme, že kampaň úspěšně dotáhneme do konce, zbývá už jen pár dní. A jsme samozřejmě velmi rádi, že jsme jako angel investora získali právě Jiřího Hlavenku. Pocházíme ze stejného regionu a jeho důvěry si moc vážíme. Také s ostatními investory jsme v kontaktu," reagoval Polach na otázku, jak ho těší zájem konkrétně od Hlavenky. V současnosti má Buildiro na Seedrs vybráno už 93 procent z cílové částky.
Získanou částku chce Polach podle svých slov využít ze 60 až 70 procent na marketing. Pro vyšší efektivitu a škálu chce vybudovat vlastní PPC systém, tedy model internetové reklamy, kde inzerent platí za kliknutí na reklamní inzerát, podobný například systémům tuzemských webů Biano.cz či Heureka. Posílit chce i komunikaci s obchodníky nebo algoritmy vyhledávání, které webu pomohou zvýšit objem vracejících se zákazníků. Plánuje investovat ale i do takzvaného Eco-Indexu, který nabízené materiály hodnotí z hlediska uhlíkové stopy.
Už v předchozích letech zaujal startup Buildiro několik investorů. Na konci roku 2019 ho podpořil český venture kapitálový fond Nation 1 částkou dvou milionů korun. Dalších pět milionů korun získal na začátku roku následujícího. Miliony korun dostal už loni i od skupiny SFG.
Původně vyšlo ZDE.