Makroekonomické události USA: Spotřebitelský sentiment v září klesl značně víc, než se čekalo, zůstává solidní

Makroekonomický zpravodaj
  |  
29.09.2021
  |  
Josef Kvarda
Index spotřebitelského sentimentu Conference Board Spojených států amerických v září vůči srpnu klesl na minimum od února, citelně víc, než se čekalo. Zůstal ale solidní. Souhrnný index spotřebitelského sentimentu klesl o dost víc, než se čekalo na 109,3 bodů z 115,2 bodů (revize z 129,1 bodů) v červenci, trh čekal jen jeho mírný pokles na 124,0 bodů. Celkově bez ohledu na letní poklesy spotřebitelského sentimentu lidé v USA cítí aktuální i očekáváné podstatné zlepšení ekonomiky i trhu práce v souvislosti s progresivní vakcinační kampaní, útlumem pandemie, otevíráním obchodů, firem a ekonomiky, s pokračující silnou podporou fiskální a monetární politiky hospodářství a se souvisejícím růstem akciového trhu. To je důležité, neboť silnější komfortní pocit domácností může uvolnit významnou sílu spotřebitelské poptávky nasměrováním nahromaděných příjmů neutracených během karantén a uzavřených obchodů a ekonomiky a navýšených mohutnou fiskální pomocí z úspor do spotřeby ve spojení s levnými úvěry. Před pandemií byl spotřebitelský sentiment v oblastech dlouhodobých maxim, největších od roku 2000 před masivní korekcí technologických akcií v roce 2000 a před korporátními skandály USA a teroristickými útoky 11.9. v roce 2001. Pokles nebezpečí pandemie koronaviru v budoucnu vzhledem k progresivní vakcinační kampani tento rok ve spojení s otevíráním obchodů, firem a ekonomiky by měly táhnout oživení ekonomiky a trhu práce s podporou ekonomiky státem a centrální bankou a robustním růstem akciových trhů. To by mělo spotřebitelskou morálku a sklon ke spotřebě domácností dále posilovat.

USA: Index spotřebitelského sentimentu Conference Board (9 2021, v bodech)

Skutečnost:  109,3 (minimum od 2 2021 95,2)
Očekávání:   114,5
'Předchozí:    115,2 (revize z 113,8)

Index spotřebitelského sentimentu Conference Board Spojených států amerických v září vůči srpnu klesl na minimum od února, citelně víc, než se čekalo. Zůstal ale solidní. Celkově bez ohledu na letní poklesy spotřebitelského sentimentu lidé v USA cítí aktuální i očekáváné podstatné zlepšení ekonomiky i trhu práce v souvislosti s progresivní vakcinační kampaní, útlumem pandemie, otevíráním obchodů, firem a ekonomiky, s pokračující silnou podporou fiskální a monetární politiky hospodářství a se souvisejícím růstem akciového trhu. To je důležité, neboť silnější komfortní pocit domácností může uvolnit významnou sílu spotřebitelské poptávky nasměrováním nahromaděných příjmů neutracených během karantén a uzavřených obchodů a ekonomiky a navýšených mohutnou fiskální pomocí z úspor do spotřeby ve spojení s levnými úvěry. Před pandemií byl spotřebitelský sentiment v oblastech dlouhodobých maxim, největších od roku 2000 před masivní korekcí technologických akcií v roce 2000 a před korporátními skandály USA a teroristickými útoky 11.9. v roce 2001. Pokles nebezpečí pandemie koronaviru v budoucnu vzhledem k progresivní vakcinační kampani tento rok ve spojení s otevíráním obchodů, firem a ekonomiky by měly táhnout oživení ekonomiky a trhu práce s podporou ekonomiky státem a centrální bankou a robustním růstem akciových trhů. To by mělo spotřebitelskou morálku a sklon ke spotřebě domácností dále posilovat.

Overview of all news

SFG
Stabilní investice pro dlouhodobý rozvoj vašeho portfolia