Petr Kučera, zakladatel Advertee
Značná část obsahu, který se propaguje na sociálních sítích, se dá chytře automatizovat a zjednodušit tak práci uživatelům. Právě takové řešení se chystá nabídnout tuzemský startup Advertee, za nímž stojí marketingový specialista Petr Kučera s více než desetiletými zkušenostmi v oboru. To přesvědčilo také investora Michala Dědka, který mladou firmu v jejím vstupu na trhu podpořil miliony korun.
Dnes čtyřiatřicetiletý Kučera začal pracovat s reklamou na sociálních sítích v roce 2011 při propagaci svého internetového obchodu a postupně si v tomto oboru budoval i kariéru. Před šesti lety stál u zrodu online agentury PPC ONE. A právě v ní vznikl požadavek na zefektivnění rutinní práce. Vyvinuté řešení dokázalo nahradit práci reklamního specialisty, zlevnilo firemní náklady a snížilo chybovost.
Takové jsou zárodky startupu Advertee, který slouží jako marketingový nástroj pro automatizaci propagace příspěvků na Facebooku a Instagramu, k nimž má v brzké době přibýt také TikTok. Software umožňuje kampaně automaticky sjednotit na jedno místo a na pár kliknutí.
„Po možnosti propagovat stovky světových značek na sociálních sítích jsem pochopil, že existuje díra na trhu. Advertee má sloužit jako cenný člen týmu pro všechny podnikatele a firmy, velké i malé. A šetřit jim čas, peníze a nechtěné chyby. Množství obsahu, který se propaguje na sociálních sítích, se dá totiž chytře automatizovat a zjednodušit tak práci mnoha uživatelům,“ popisuje Kučera.
Martin Vápeník z SFG, Petr Kučera z Advertee a Michal Dědek z SFG
V rozvoji mu pomůže také investor Michal Dědek, respektive skupina SFG holding, za kterou kromě Dědka stojí také Tereza Kouklová. Do startupu posílají 2,5 milionu korun výměnou za 15% podíl ve firmě. Prostředky mají Advertee pomoct k rozběhu na trhu, rozšiřování funkcí i kvalitnější automatizaci.
„Advertee využívá mnohaleté zkušenosti zakladatele, aby se stalo univerzálním nástrojem pro všechny menší i větší firmy a podnikatele, kteří nechtějí zbytečně utrácet peníze za profesionály v oboru správy sociálních sítí. Chtějí jednoduchý a praktický nástroj, který se o vše postará sám, a podnikatelé se tak mohou soustředit na to nejdůležitější – svůj produkt,“ komentuje Michal Dědek, který začínal obchodováním na trzích, postupně přidal nemovitosti a také startupy. Jeho skupina počítá obraty ve stovkách milionů.
Aktuálně je přitom Advertee stále v pilotní fázi a obsluhuje jen klienty zmiňované agentury PPC ONE. Svůj produkt tak zatím nenabízí jako SaaS (software jako služba), což by se ale i díky investici mělo rychle změnit.
„V rámci prvního roku provozu plánujeme držet úzký tým o pěti lidech plus externí IT firmu. Zázemí marketingové agentury nám zajišťuje lidské zdroje a know how, které budeme pro růst potřebovat. V první fázi cílíme na reklamní specialisty, agentury, či inzerenty,“ popisuje Kučera a jako dlouhodobý cíl zmiňuje vytvořit takzvané all-in-one řešení, které pokryje kompletní automatizovanou propagaci a správu strategií na sociálních sítích.
„Sociální sítě jsou již dlouhé roky klíčovým místem na propagaci světových značek. Náročnost správy a požadavky na profesionální znalosti v oboru však často uzavírají cestu ke kvalitní reklamě a zviditelnění nezávislým podnikatelům či menším firmám. Advertee tak má potenciál stát se univerzálním nástrojem pro všechny, kdo chtějí ušetřit a přitom aktivně využívat sociální sítě jako důležitý nástroj pro prezentaci svých projektů,“ věří Dědek, jehož SFG nedávno podpořila například agregát stavařského materiálu Buildiro, recyklační společnost ETW nebo vzdělávací startup Edhance.
Původně vyšlo na CzechCrunch.cz.